الهياتم

الهياتم

 
الرئيسيةالمجلهس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
mohamed esam
عضوفعال
عضوفعال
avatar

تاريخ التسجيل : 19/01/2010
عدد المساهمات : 122
ذكر
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الأحد أغسطس 22, 2010 2:02 pm

ليه مدرس الانجليزى بيخش الفصل بقلمين؟؟؟؟ علشان واحد يكتب بيه و التانى يكتب سى

***

اتنين سكرانين ماشيين...فواحد قال للتاني:لما أموت ابقى اشرب لي الكاس

بتاعي ....فصاحبنا مات ، وبعد كام يوم التاني راح البار وطلب كاسين... قاله:
ايوه بس انت لوحدك.... فحكى له على الموضوع .....وبقى كل يوم يشرب
كاسين...لحد ما فى يوم طلب كاس واحد ........الراجل قالوه اشمعنى...قاله:
اصل انا بطلت اشرب
منقوووووووووووول
***

تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله الاول شاف راجل عجوز


عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع واتاني عداه وضربه
التالت ضحك وقال انا اكتر نداله الراجل ده يبقي ابويه

***

نكت مصرية
***

سئلوا صعيدى : ليه جتلت أبوك

الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة

***


مرة واحد حب... كلته الفراخ


***


مرة واحد فك مفترس معرفش يركبه تاني


***


لتلميذ : بحبك يا أبله و عاوز أجوزك... المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد‎





الصغيرين... التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد



واحد مسطول راح مطعم وقال لصاحب المطعم سندوتش طعمية من غير سلطة.. صاحب
المطعم كمان مسطول قال له من غير سلطة ايه؟ قال له : من غير سلطة قوطة -
صاحب المطعم : ماعنديش سلطة قوطة اعمله من غير سلطة طحينة؟؟؟




مرة إتنين مساطيل راكبين عربية فواحد قال للتانى : حاسب قدامك شجرة فالتانى
مردش عليه فعلى صوته شوية : قدامك شجرة برضه مردش عليه فقاله : حاسب
قداااامك شجرررر .. طاخ خبطوا فى الشجرة فطلع من العربية و قاله .. مش
قلتلك قدامك شجرة ؟؟؟ فالتانى رد عليه : و أنا أعملك إيه مش إنت إلى سايق
؟؟؟





هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه





مرة واحد كسول وابنة قاعدين بياكلو فا مراتة جت فخبطت فقل ابنة قوم افتح
لامك قال لة لا ماهى مراتك قالة دى امك قلة دى مراتك قلة دى امك قالة لا
قالة طيب وراح منادى على مراتة انتى طالق وراح باصص لابنة وقالة قوم افتح
لامك




واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب... قدم علي وظيفة عينوه خرامة




مرة أربعة بلدياتنا راحوا فرح


الأول:- نقط بخمسة جنيه و ضرب طلقة رصاص
الثانى:- نقط بعشرة جنيه و ضرب طلقتين
الثالث:- نقط بخمستاشر جنيه و ضرب 3 طلقات
أبوهم الراجل الكبير بقى عايز يعمل منظر راح منقط بـ ميت جنيه و رمي قنبلة


واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قالولهم فية ايه


قالوله فى واحد بلدياتنا عايز ينط من سطح العمارة
قالهم خلاص انا طالعلة...
طلعلة وقاله عايز تنتحر لية...
بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى
راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى
حاجة اسمها زى شكلها
بلدياتنا : ماخبرش
الراجل:البيضة.. اقولك واحدة تانية
حاجتين اسمهم زى شكلهم
بلدياتنا :ماخبرش
الراجل: بيضتين. اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله
حاجة كبيرة وسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة
بلدياتنا 3 بيضات
راح الراجل ماسكه وراميه


واحد باشا الزمن دار عليه وافتقر حب يشتغل اشتغل بتاع فجل وجرجير


وقف فى السوق وهو لابس الطربوش وبيقول فجل يا حوش جرجير يا كلاب


واحد دخل مجمع استهلاكى وسأل عن الفراخ فساله الموظف عايز فراخ صاحيه ولاّ
مدبوحه؟؟ قال مدبوحه ، قال له اطلع الدور الثانى.......طلع وسأل عن الفراخ
المدبوحه فقال الموظف عايزها مقطعة ولاّ صحيحة ؟؟ فقال له مقطعه ، قال له
اطلع الدور الثالث ..... وقابل موظف اخر وسأله عن الفراخ المدبوحة ومقطعه
فقال له عايزها متكيسة ولاّ لأ ؟؟ قال له متكيسة فقال له اطلع الدور الرابع
.....طلع الدور الرابع وقابل موظف اخر وقال له عايز فراخ مدبوحة ومقطعه
ومكيسة فرد الموظف وقال له مافيش فراخ بس ايه رأيك فى النظام



مره واحد معاه فيات قديمه ماشى بيها على الصحراوى عطلت منه فقام شاور
لعربيه على الطريق طلع صاحبها واد روش معاه مرسيدس فقام قاله بص يا عمو أنا
هجرك لحد الرست و بعدين صلح عربيتك بس لو لقيتنى سرعت رعشلى نور وربطوا
العربيه وطلعوا قامت عربيه بى ام عدت صاروخ من جنبهم راح الواد بتاع
المرسيدس فاتح وراه وبتاع الفيات شغال يرعش نور للمرسيدس ولا هو هنا
فالرادار صورهم ، ظابط المرور راح متصل بالكمين وقال لهم هتعدى عليكوا
عربيتين واحده مرسيدس و بى ام سيبوهم و هاتوا الكلب بتاع الفيات اللى
بيرعشلهم وعايز يعدى منهم



بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:



عصفور باليد ولا عشرة على


أ) الشجرة ------------------- ب) البقرة


ج) الصفراء ---------------- د) الحمراء



فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،


فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،

فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة


والجواب الثاني البقرة.


فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .


طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)


راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.


فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي


فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:



عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة



_____________





مرة واحدة ست عجوزة قاعدة لوحدها في البيت وبعدين التليفون رن لقت واحد
بيقولها انا الرجل ذو الايدي الملوثة بالدماء انا هاجي لك بعد سنة الست
قالت ده واحدبيعاكس وقفلت السكة المهم اتصل بيها تاني بعد شهر وقالها انا
الرجل ذو الايدي الملوثة بالدماء انا هاجي لك بعد 11 شهر الست بردو قالت ده
واحدبيعاكس وقفلت السكة المهم اتصل بيها تاني بعد شهر وقالها انا الرجل ذو
الايدي الملوثة بالدماء انا هاجي لك بعد 10 شهور الست بردو قالت ده
واحدبيعاكس وقفلت السكة المهم اتصل بيها تاني بعد شهر وقالها انا الرجل ذو
الايدي الملوثة بالدماء انا هاجي لك بعد 9شهور المهم فضلو كده كل شهر يتصل
بيها لغاية ما في يوم اتصل وقالها انا هاجي لك بكرة الست خافت ليكون بيتكلم
بجد تاني يوم اتصل بيها وقالها انا الرجل ذو الايدي الملوثة بالدماء انا
هاجي لك دلوقتي الست خافت اوي اوي وفكرت تعمل ايه تعمل ايه وفجأة جرس الباب
ضرب فتحت لقت راجل شكله وحش اوي وايديه كلها دم وقالها انا الرجل ذو
الايدي الملوثة بالدماء ممكن اغسل ايدي ؟؟




واحد بلدياتنا اشتري راديو حط فيه حجرين المذيع اتسطل




واحد حب يصطاد ارنب - قلد صوت جزرة




مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك
اتنين فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي
شايفك اتنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيح المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ
المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا
على جنب والباقي ده كولوا يروح




كل لما عم عوض الفلاح يعمل حاجه غبيه جداً ... فيه اثنينن يعملوا حاجه اغبى بكتييير


لحد ما عم عوض راح باني كوبري في الصحراء
تاني يوم لقاهم واقفين عليه وماسكين سناره وبيصتادوا

*****


اثنين مساطيل

الاول : ولع الراديو
الثاني : ماعييش كبريت
الاول : ولا ولاعه؟؟؟؟؟؟

*****

واحد حرامي قرر يتوب سرق شريطين لعمرو خالد

*****

الميكانيكي : الكاوتش ده ضرب ازاي ؟؟
الراجل : دست على ازازه
الميكانيكي : وما شوفتهاش ازاي وهي بتلمع في الشمس
الراجل : ما هو الراجل الحمار كان حاطتها في جيبه

*****

ليه السودانيين ايديهم بيضا من جوا ؟؟
عشان كانوا ساندين على الحيطة و هما بيرشوهم
*****

مرة جماعة راكبين عربية أجرة و مسافرين و السواق عمال يجري بسرعة قوي

واحد قاله ياعم هدي شوية
السواق قاله: بتفهم في البيجو
قاله: لأ
قاله: طب اخرس
سرعة العربية عمالة تزيد فواحد تاني
ياعم هدي شوية حتموتنا معاك الله يحرقك
السواق زعق: بتفهم في البيجو
قاله: لأ
قاله: طب اخرس
السواق عمال يجري فواحد تاني
ياعم انت حتموتنا
قاله بتفهم في البيجو
قاله أيوة بفهم في البيجو
قاله طب تعالى وقفها عشان أنا مش عارف

*****


واحد بلديتنا رجع بيته لقى مراته فى السرير مع أثنين .. صرخ وهاج مراتى
بتخونى ... بسرع رد عليه شاب منهم احنا الكاميرا الخفية لو مش عايز تذيع
قول ما تذيعشى ... رد بلديتنا لأ ذيع خللى الناس تنبسط


*****

واحد عنده كتكوت مفترس ، كل ما يدخله قفص الفراخ يروح الكتكوت واكلهم ، وفي قفص القرود ياكلهم
، وفي قفص القطط ياكلهم ، راح راميه في الصحرا . صعب عليه الكتكوت وراح يشوفه بعد تلات أيام
، لقى الكتكوت مرمي عالأرض والنسور بتحوم حواليه ، الراجل قاله : يا حبيبي إنت مت ؟ قام الكتكوت وقال له : يخرب بيتك بوزت الكمين

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess Nona
عضومجتهد
عضومجتهد
avatar

العمر : 25
تاريخ التسجيل : 08/08/2010
عدد المساهمات : 173
انثى
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: رد: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الأحد أغسطس 22, 2010 11:59 pm

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ahmed Abass
عضو ماسى
عضو ماسى
avatar

العمر : 26
تاريخ التسجيل : 17/12/2009
عدد المساهمات : 359
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: رد: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الثلاثاء أغسطس 24, 2010 2:34 am

ههههههههههههههههههه جامده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هيتماوى
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

تاريخ التسجيل : 18/07/2010
عدد المساهمات : 55
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: رد: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الثلاثاء أغسطس 24, 2010 2:49 am

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Basantita
عضومجتهد
عضومجتهد
avatar

تاريخ التسجيل : 22/12/2009
عدد المساهمات : 252
انثى
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: رد: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الأربعاء أغسطس 25, 2010 12:35 pm

ههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ღღM!SS CRaZYღღ
عضو فضى
عضو فضى
avatar

العمر : 26
تاريخ التسجيل : 15/11/2009
عدد المساهمات : 415
انثى
الاوسمه :

مُساهمةموضوع: رد: نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه    الأربعاء أغسطس 25, 2010 1:02 pm


تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله الاول شاف راجل عجوز


عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع واتاني عداه وضربه
التالت ضحك وقال انا اكتر نداله الراجل ده يبقي ابويه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نكتتتتتتتتتتتتتت جاااااااااااااااااااامده للدخول أضغط هنا ههههههههههه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الهياتم :: بيت الترفيه والفرفشه :: قسم النكت والمواقف المضحكه-
انتقل الى: